Webbdesign är mer än bara hur en hemsida ser ut, lika viktigt är hur den är strukturerad och passar just din målgrupp.
Vid varje projektstart fokuserar vi på några olika nyckelfrågor: Vilket budskap och känsla ska förmedlas? Vad är viktigast för att fånga besökarens intresse? Vad vill vi att besökaren skall göra? Svaren bidrar med underlag till hur webbplatsens funktion och struktur bör läggas upp, samt hur den rent grafiskt bör utformas. Material i form av logotyp, bilder, text etc tas fram och därefter påbörjas design och struktur av den nya hemsidan.
Det finns en rad saker som är viktiga att tänka på för att få besökaren att stanna kvar och slutligen ta kontakt när man skapar en hemsida. Några av dessa är: Lätt att hitta information om produkter/tjänster. Det skall gå att kontakta oavsett vilken del av hemsidan man befinner sig på. Dels genom kontaktformulär och dels via telefon. Enkelt och tydligt budskap ”tidigt” på hemsidan och ju djupare in man kommer desto mer detaljerad information kan beskrivas. Målet med vår webbdesign är att den inte bara skall vara iögonfallande utan den skall även underlätta för besökaren att göra det den är ute efter.
Målet med vår webbdesign är att den inte bara skall vara iögonfallande utan den skall även underlätta för besökaren att göra det den är ute efter.
Dagens webbutveckling förnyas och förändras mycket och det i väldigt rask takt. Vi har mycket bra koll på denna utveckling och är hela tiden uppdaterade på det ”senaste”.
Vi arbetar i ett verktyg som vi själva är med att utveckla och förbättra hela tiden för att våra kunder skall kunna ta del av ny teknik och design.
Vi har även bred kunskap när det gäller att leda trafik till hemsidan, dels genom att sökmotoroptimera (SEO) och dels genom Google Adwords. Några av dessa saker är: Responsiv design, hemsidorna är anpassade till surfplattor och mobiltelefoner. Kodning för framtida webbläsare, men som även fungerar för befintliga och föråldrade. Anpassa innehåll för olika sökmotorer (Google). Smart teknik för enkelt underhåll.
Med responsiv design menas att en webbsida är läsvänlig oavsett om du surfar på mobiltelefon, surfplatta eller dator. Innehållet anpassas automatiskt och går snabbt att överblicka.
Responsive Web Design (RWD) innebär att webbutvecklaren bygger och designar en webbplats som tillåter layouten att förändras beroende på vilken skärmupplösning besökaren har. Det innebär exempelvis att webbplatsens besökare kan surfa till sajten med en läs/surfplatta, en mobiltelefon eller en dator och att innehållet på webbplatsen anpassas efter besökarens plattform. Utvecklingen av internetaccess från mobila enheter har påskyndat utvecklingen av RWD.
Responsive Web Design är ett alternativ till att bygga specialanpassade webbplatser för samtliga skärmupplösningar. Skapandet av RWD görs i HTML-koden, där programmeraren ställer in att visa olika CSS:er beroende på besökarens plattform. Genom CSS:en styrs sedan vad som ska visas och hur det ska se ut för just denna specifika skärmstorlek.
En webbplats behöver besökare för att kunna generera affärer. Med mångårig erfarenhet inom området hjälper vi er att få besökare och konvertera dem till kunder.
En hemsida, hur snyggt designad den än är, fyller ingen funktion om den inte har några besökare. Vi ser till att den nya hemsidan får besökare genom att optimera den mot sökmotorer. Vi hjälper även till att bygga upp ett effektivt Google Adwords-konto samt extern sökmotoroptimering, något vi har många års erfarenhet av.
Sökmotoroptimering (SEO) är ett samlingsnamn för de olika metoder och tekniker som används för att få en webbsida att synas så högt upp som möjligt bland resultaten vid sökningar i sökmotorer. Eftersom rangordningen av webbsidor sker automatiskt genom algoritmer kan man försöka att till webbplatsägarens fördel optimera den bedömning av en webbsida som sökmotorerna gör genom att genomföra ändringar i de faktorer som algoritmerna tar hänsyn till.
Då vi tar oss an ett nytt uppdrag analyserar vi först närvaron på sökmotorerna. Därefter grundoptimerar vi hemsidan vi byggt. Vill vi öka besökarflödet kopplar vi först in Adwords för att i steg två, om det behövs, sätta in åtgärder för SEO.
Behöver ditt företag hjälp med webbnärvaron, en nyutvecklad och modern hemsida eller en lösning för tidrapportering eller ett mobilbaserat bloggverktyg? Kontakta oss.